Menu menu

Kies je taal

Regelmatig krijgen we vragen van particulieren die we middels een additief vaak eenvoudig op te lossen zijn. Compressie problemen zijn veelvoorkomend. Onderstaande voorbeeld met een MG TD motor niet gereviseerd.

Na een olieverversing bleef de compressie in de motor te laag (ververst met dezelfde olie). In de praktijk wordt dit ervaren als een luie motor. Dit is goed mogelijk bij oudere auto’s en ontstaat door veroudering.

MG TD
Om compressieverlies op te lossen is er Bardahl Oil Booster + Turbo Protect toegevoegd. Deze olietoevoeging voorziet de motor van een permanente smeerfilm. Bij het starten van de motor wordt de olie rondgepompt, die zich hecht aan de permanente smeerfilm van de Oil Booster + Turbo Protect . Als het ware is er dan een dubbele smeerfilm aanwezig en zorgt deze voor een betere afdichting en dus betere compressie in de motor. Deze olietoevoeging reinigt (onder andere schraapveren etc) en zorgt voor een rustiger lopende, minder warm wordende, motor.
Deze olietoevoeging werkt bij Oldtimers en Young Timers snel. In het praktijk voorbeeld kwam reeds na 40 km een zeer blije reactie; er is een serieus betere compressie en de respons op het gaspedaal is merkbaar beter. Tevens heeft de motor een mooiere loop. De klant wil nu bij iedere olieverversing Oil Booster + Turbo Protect toegevoegd hebben. Doordat in klassieke auto’s weinig tot geen elektronica aanwezig is wordt het gebruik van additieven snel gemerkt. De elektronica in moderne auto’s regelt heel veel zonder dat we daar zelf erg in hebben.

Dit praktijk voorbeeld is van een MG TD. Echter bij iedere Oldtimer of Young Timer, waarbij het een originele motor betreft die niet gereviseerd is, kan men zonder problemen deze olietoevoeging toedienen.

Ref nr. 11109

 

Reacties

Schrijf een reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *